fbpx
Timp de citire: 3 minute

Marea majoritate a antreprenorilor folosesc economiile proprii pentru a demara o afacere. Desigur, mulți se gândesc să apeleze și la alte soluții sau surse de finanțare: credite bancare, fonduri nerambursabile, diferiți investitori. Dar acestea sunt fie foarte greu de obținut pentru o firmă aflată la început (cazul creditelor bancare), fie presupun anumite constrângeri care anulează flexibilitatea și libertatea de mișcare/decizie – esențiale pentru o afacere în faza de start up (cazul fondurilor nerambursabile), fie reduc cota deținută din companie și/sau din profit (cazul investitorilor).

În aceste condiții, ceea ce ai învățat și ai aplicat pentru gestionarea finanțelor personale te va ajuta și în cazul afacerii tale. Așadar, dacă ai ajuns în punctul în care ai nevoie de ajutor, nu abandona și nu lăsa lipsa de finanțare să te descurajeze.

Mai jos sunt câteva sfaturi și reguli de administrare a finanțele personale, care se vor dovedi suficient de utile și atunci când vine vorba de creșterea propriei afaceri.

1. Pregătește un buget

Gestionarea banilor poate fi o activitate dificilă atât în ​​viața personală, cât și profesională, motiv pentru care pregătirea bugetului devine esențială. Nu numai că îți poți analiza veniturile și cheltuielile lunare, dar vei fi, de asemenea, pregătit financiar pentru a face față evenimentelor neprevăzute, cum ar fi cheltuieli neprogramate sau oportunități de investiții.

Poți gestiona atât cheltuielile personale cât și pe cele de afaceri urmând acești pași simpli:

  • Estimează veniturile pe care le va genera afacerea. Pleacă de la cantitatea care poate fi vândută și prețul pe care îl pot plăti, în mod rezonabil, clienții. Ține cont de concurență. Fii rezervat în estimări.
  • Calculează cheltuielile de funcționare a afacerii. Acestea includ totul, de la chirie, salarizare și consumabile pentru birou până la dobânzile pe care le plătești în fiecare lună.
  • Calculează impozitele și taxele pe care trebuie să le plătești. Este important să calculezi aceste sume pentru a te asigura că vei avea întotdeauna bani pentru plata impozitelor.
  • Calculează profitul rămas. Abia din acest moment poți lua decizia de a-ți oferi un venit fix lunar care poate fi bugetat cu ușurință.

2. Ține sub control gradul de îndatorare

Raportul datorii/venituri este considerat, în general, un mijloc de evaluare a finanțelor personale, comparând datoriile pe care le ai cu veniturile pe care le generezi. Băncile folosesc acest indicator ca o modalitate de a estima capacitatea de a-ți gestiona plățile lunare și de a rambursa banii împrumutați.

Poți calcula acest raport prin simpla împărțire a sumei totale a datoriilor curente la veniturile lunare. De exemplu, dacă datoria ta curentă este de 2.000 RON/lună și venitul lunar este de 6.000 RON, atunci acest indicator va fi de 33%.

Există în principiu două moduri de a reduce raportul datorii/venituri:

  • Reducerea datoriilor lunare
  • Creșterea veniturilor lunare

Desigur, reducerea datoriilor în fiecare lună poate fi dificilă. O modalitate de a realiza acest lucru este să stabilești, de la început, care sunt nevoile și dorințele afacerii tale. De exemplu, poți închiria un spațiu de birou nou, în loc să îl cumperi. Poți chiar să externalizezi o parte din muncă în loc să angajezi personal cu normă întreagă.

Pentru creșterea veniturilor, poți căuta mai multe surse de venit. În timp ce îți începi noua afacere, ai putea să te implici și în alte activități plătite prin care poți câștiga bani pentru a achita datoriile.

3. Creează un fond de rezervă

Dacă veniturile tale nu sunt constante sau ai, frecvent, cheltuieli neprevăzute, un fond de rezervă este obligatoriu. Nu numai că poți efectua plățile lunare la timp, dar, de asemenea, menții afacerea în mișcare în perioadele mai slabe.

Banii pe care îi pui deoparte sunt suma care a rămas după ce ai acoperit toate cheltuielile de funcționare a afaceri. Este bine să ai un fond care să acopere cheltuielile de funcționare pentru cel puțin trei luni, sau, ideal, pentru un an. În acest fel, banii vor fi acolo oricând vei avea nevoie de ei.

4. Asigură ceea ce este valoros pentru afacerea ta

La nivel personal, în mod sigur ai diferite polițe de asigurare care să te ajute în cazul în care treci printr-o situație neplăcută: de viață, de sănătate, pentru casă, pentru mașină. Același lucru este valabil și pentru o afacere. Există numeroase polițe de asigurare pentru afaceri, cum ar fi asigurarea proprietăților sau asigurarea de răspundere civilă profesională, care te ajută să-ți protejezi afacerea.

5. Analizează și compară ofertele din piață

Atunci când vrei să schimbi mașina sau cauți o casă nouă, nu vei merge pur și simplu să cumperi chiar primul articol pe care îl vezi, nu-i așa? Primul lucru pe care îl vei face este să compari diferite oferte. Dar atunci când vrei să contractezi un credit bancar? În mod sigur vei căuta și vei analiza mai multe oferte înainte de a lua o decizie.

Trebuie să faci exact același lucru și pentru afacerea ta. Fie că alegi un spațiu de birou, un echipament nou sau o bancă cu care să colaborezi, este bine să compari termenii, condițiile și prețul pentru a obține cea mai bună ofertă posibilă.

Administrarea finanțelor necesită multă muncă. La fel ca o afacere. Nu există niciun fel de scurtătură pentru a realiza acest lucru. Tot ce trebuie să faci este să fii consecvent și să muncești mult. În acest fel, cu siguranță, tu și afacerea ta, veți fi pe drumul cel bun.

Categories: Finanțare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *