Intenționezi să-ți vinzi afacerea? Aceste cinci semne indică faptul că ești gata să faci acest pas.
În timp ce unii antreprenori dezvoltă o singură companie pe care au construit-o de la început, alții sunt în permanență în căutarea a ceva nou.
Dacă obiectivul tău este să fii un antreprenor în serie, trebuie să-ți dezvolți abilitatea de a recunoaște când afacerea ta este pregătită pentru vânzare. Iată ce ar trebui să ai în vedere:
1. Ai implementat sisteme funcționale
Fiecare afacere are propriile sale practici și sisteme unice pe care le folosește pentru ca totul să funcționeze fără probleme. În timp ce, în mod natural, vor exista schimbări atunci când cineva nou va prelua compania, tranziția poate fi mult mai ușoară dacă există deja un set de sisteme bine documentat.
Astfel, în contextul vânzării companiei, un potențial cumpărător va constata că informațiile și cunoștiințele necesare pentru a conduce compania și a îndeplini fiecare dintre sarcinile critice nu se află în capul unui angajat cheie, ci au fost incluse în sistemele și procedurile interne ale companiei.
În acest fel, potențialul cumpărător poate constata că utilizarea și ajustarea acestor sisteme este parte integrantă a culturii companiei. Și asta este important.
2. Cunoști foarte bine cifrele
Oricât de interesant sau de inovator este produsul sau serviciul tău, cumpărătorii tind să fie mult mai interesați de capacitatea companiei de a genera profit și de a se adapta la schimbările pieței. Aceasta înseamnă că trebuie să-ți cunoști foarte bine cifrele.
Ce se întâmplă dacă crește prețul unei materii prime importante? Ce se întâmplă dacă se dublează timpii de livrare și producție?
Acesta este genul de întrebări la care trebuie să ai răspunsuri. În general, potențialii cumpărători vor dori să vadă cum este pregătită compania pentru diferite situații. Faptul că ai analizat diferite scenarii îți va crește șansele de vânzare a afacerii.
3. Compania se poate descurca și fără finanțare de la investitori
În faza de start up, companiile au nevoie de finanțare. Dar dacă vrei ca afacerea ta să fie atractivă pentru potențialii cumpărători, trebuie să poți demonstra că activitatea este sustenabilă pe termen lung. Trebuie să reușești să demonstrezi că există o cerere constantă pentru produsul sau serviciul tău pentru a diminua potențialele îngijorări ale cumpărătorilor.
4. Afacerea ta arată bine nu doar în cifre
Aspectul nu este totul în lumea afacerilor, dar poate face compania ta mai atrăgătoare pentru cumpărătorii potențiali. Mai ales dacă ai o locație fizică.
Cumpărătorii nu vor să vină și să simtă că trebuie să ”renoveze”. Un site web bine construit demonstrează că afacerea ta are o prezență digitală puternică. Un birou organizat cu echipamente de calitate arată că ai investit pentru ca afacerea ta să devină un loc atractiv pentru muncă. Aceste lucruri mici contează.
5. Ți-ai făcut temele
Una este să vrei să îți vinzi afacerea, altceva este să fii cu adevărat pregătit să vinzi. Pregătirea temeinică a procesului de vânzare te va ajuta să fii încrezător că vei primi prețul corect.
Dacă ești serios în legătură cu vânzarea, evaluează-ți afacerea. Când faci primul demers pentru a-ți vinde afacerea, ar trebui să fii pregătit să ceri un preț de vânzare. O evaluare te va ajuta să stabilești acest preț pe baza cifrelor și a faptelor, și nu pe propria părere subiectivă.
Pe scurt, când vei înțelege cu adevărat cât face afacerea ta, vei fi mai bine pregătit pentru vânzare.
Puține lucruri pot fi mai interesante decât să vezi o competiție a ofertelor declanșată pentru un brand pe care l-ai construit tu. Dar nu poți decide brusc că ești gata să îți vinzi afacerea și să te aștepți să obții un profit uriaș. O imagine clară și completă a afacerii tale te va ajuta să obții rezultatele pe care le dorești, în timp ce te pregătești pentru următoarea fază a călătoriei tale antreprenoriale.